Pagina's

vrijdag 26 september 2014

Dipje

De laatste ritten ging het niet echt lekker, traagheid heeft de overhand. Eerst is het dan natuurlijk de fiets, waar het aan ligt, toch? Zouden de banden goed op spanning zijn? Heb ik er de verkeerde opgelegd? Is de kettingloop weer mis? Op plekken waar ik het uitrollen goed kan vergelijken, zit er nauwelijks verschil. Bij afdalingen van viaducten kom ik zonder trappen op dezelfde snelheid. Dan kan het eigenlijk niet aan de fiets liggen, behalve de aandrijving, maar volgens mij is die ook in orde, behalve dan dat de O ringen weer eens aan vervanging toe zijn. Dat gedoe met die O ringen vind ik wel irritant worden. Ik zal weer eens een tripje naar Dronten gaan plannen. Dan moet het toch echt aan mezelf liggen. Nu heb ik wel last van mijn bovenbeenspieren, beetje stijf en pijnlijk. Zal dus wel een dipje in de conditie zijn. Ach, komt weleens voor, gaat wel weer over. Wat wel aardig is in dit jaargetijde is dat je op verschillende blogs de wintervoorbereiding genoemd ziet worden. Bandenkeuze, verlichting, dat soort zaken moet in orde zijn, voor het herfstspook en Koning Winter wakker worden. Ook ik ben daarmee bezig geweest. Onlangs eens een oude (2011) versie van de marathon + geprobeerd. Ai, wat een traagheid. Maar, de Continental GP is te vaak lek, dat wil je niet in de komende periode. Op ligfiets.net zag ik dat Quemo Anti Platt wilde weggeven, voor wie het kwam halen gratis. Tegen verzendkosten wilde hij het wel opsturen. Een paar dagen later was het binnen. In de achterband zit het met enig gemak. De oranje versie is passend in de Conti Speedking. In de Kojaks past het net, de blauwe variant en is het wat gepruts. Ik heb het met montagekit in de buitenband geplakt en vervolgens een binnenband een beetje opgepompt erin en zo op de velg gelegd. Bij het op voldoende druk zetten komt de kit door de buitenband. Het zijn dan ook oude Kojaks, omdat ik goed wil testen of die Antiplaat goed werkt. Tot nu toe, 170km slechts, geen lek:) Ik ben ook wel benieuwd naar de invloed op het rijden. Tot nu toe merk ik er eigenlijk weinig van, meen ik. Ik was bang voor vertragend effect, maar dat lijkt niet zo, gezien wat ik bij uitrollen merk. Dat het deze week wat minder gaat wijt ik aan een lichamelijk dipje. Volgende week zien we wel weer.

1 opmerking:

  1. Temperaturen dalen weer ( tenminste s'morgens vroeg ) wat je op meer rolweerstand komt te staan en na een paar dagen ww rijden neemt mijn snelheid altijd iets af. Kwestie van spierherstel denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen