Pagina's

donderdag 14 september 2017

Zou het.....?

Bijna een week niet gefietst. Agenda liet het niet toe en gisteren vond ik de storm te heftig. Achteraf had ik best kunnen fietsen.

Vandaag dus wel in de Strada gestapt. Gisteren de bandjes weer op de juiste spanning gezet, iets wat ik eenmaal per maand doe. Maar vanochtend stond de achterband slap. Toch zit er een Michelin Protek max in. Bovendien heb ik geen meter gefietst. Ra ra ........

Gauw een andere erin en rijden maar. Tegenwind, kracht 4, soms 5. En toch kom ik met gemiddeld 30 per uur aan in Arnhem. Zou het kunnen, wat professionele wielrenners overcompensatie noemen? Flink trainen en dan een korte periode niets doen en aansluitend flink presteren? Het lijkt erop, anders kan ik het niet verklaren.

Terugweg met wind mee ging ook lekker, hoewel in de regen het beter opletten is. Dus de winst van wind mee was te verwaarlozen.

Thuisgekomen eerst gedoucht, want lekker nat geregend. Daarna even naar de Michelin gekeken. Niets vreemds te zien, dus even pompen. Gebeurt ook niets, dus maar in de hoek gehangen om te kijken of ie op spanning blijft. Wat het dan geweest kan zijn? Zou het kunnen dat ik het ventiel niet goed heb dichtgedraaid? Zou het kunnen dat de band dan langzaam leegloopt?

3 opmerkingen:

  1. Kan het zijn dat het inzetdeel van het ventiel iets losgedraaid is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik ook wel eens meegemaakt Casper, dat na een week nietsdoen het ineens lijkt of je vliegen kan......;-) Kan best een soort overcompensatie zijn.....

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik had het na maanden rustig fietsen zelfs ook. Helaas blijft dat niet. Al kan je daarna wel je conditie binnen enkele weken boosten van relatief weinig (gemiddeld 150 km per week) naar 500 km per week fietsen. Als training voor de 1400 had ik overigens ook in de laatste 2 weken geen zware trainingen meer en de laatste volle week zelfs volledige rust.

    BeantwoordenVerwijderen