Pagina's

donderdag 5 juni 2014

Het arsenaal compleet

Alle weertypen kan ik nu aan. Mijn arsenaal aan weerbestendige atributen heb ik deze week uitgebreid met een velomobieldak van Flevobike. geruild met mijn dekje, wat ik vrijwel nooit gebruik. Ik heb nu een minivizier voor droge, warme dagen. Zo waaien de insecten niet in je gezicht, maar heb je wel profijt van de wind ter afkoeling in je gezicht. Een XL vizier voor koudere dagen, waarop je juist niet die wind in je gezicht wil. En bovendien tegen dat enkele onverwachte regenbuitje nog enigszins beschermd bent. Bovendien schijnt het prettig te zijn bij volle zon. Dan het dakje, voor regendagen. Dinsdag gemonteerd, vandaag uitgetest. Het zou regenen, vanmiddag. Nu ja, ook de gezamenlijke weermannen en vrouwen zitten er kennelijk wel eens naast. Het bleef droog. ook vanochtend was het droog, en behoorlijk tegenwinderig. In tegenstelling tot wat me was beloofd door enkele mederijders van LOL, bleef het dakje netjes op haar plek. Ook met flinke zijwind. Op de terugweg wind mee. Weinig invloed op het rijden, met het dakje erop. Zaterdag rijden we de VeVa14 met een deel van LOL en anderen. 270 kilometer rondom de Veluwe. Het belooft bijna 30 graden te worden, dus het dakje gaat mee, weliswaar eerst in de bak, maar als het te heet wordt kan ie er zo op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten