Pagina's

vrijdag 28 september 2012

onderhoud van lijf,leden en Q

Belangrijk, onderhoud. Van jezelf, qua gezondheid dus. Eigenlijk zou ik een week rust moeten nemen om de hele snotter en hoesttoestand naar de eeuwige jachtvelden te verwijzen. maar ja, dat fietsen is zo lekker hè? Dan maar wat langer doorrochelen. Gaat wel weer over, al duurt het wat langer.
dan de Q. Het ging al wat zwaar en langzaam deze week. Eerst dinsdag en nu vandaag. Vreemd, want zo slecht voelde ik me nu ook niet. Tot ik vanmiddag na 10 kilometer bedacht om de bandenspanning na te kijken.  Q op de kant en ......alle banden op te lage spanning. Achter de F-lite op 3,5 in plaats van 5 en de Kojaks voor op 4,5 in plaats van 7. De hogedrukpomp biedt dan uitkomst en gauw alle drie de banden op de juiste spanning. Thuisgekomen na veel lekkerder rijden blijk ik weer 30 per uur gemiddeld te hebben gereden. He hè.

1 opmerking:

  1. Ik pomp eenmaal per week de banden van mijn fietsen op. Meestal is er toch een halve Bar uit, soms zelfs een hele.
    Als er in mijn Kojaks 4,5 zit, dan zijn ze lek;)

    BeantwoordenVerwijderen