Pagina's

maandag 22 december 2014

Stoempen en sleuren

Dat was het vandaag, stoempen en sleuren. Windkracht 6 tegen vanochtend, dat was merkbaar op de dijken en tussen de weilanden. Dat bik nog met 25,6 gemiddeld bij de baas verscheen, vind ik zelf een behoorlijke prestatie, bijna een wonder.
Nu was het niet eens echt tegenwind, meer zijwind. En als ik ergens een hekel aan heb, is het zijwind in een velomobiel, zeker kracht 5 of 6. Liever heb ik de wind recht tegen.
En dan windvlagen telkens. Een behoorlijk avontuur, dus. En echt stoempen, zoals de Vlamingen het bedoelen.

Op de terugweg dacht ik vooraf meer geluk te hebben. Voornamelijk wind mee. Nou dat viel tegen, ook nu veel zijwind en als ie meer mee is, maakt het niet veel uit met enigszins tegen, behalve de snelheid. Het blijft spannend, om bij 37 per uur een rukwind langs te krijgen. Dus het tempo maar wat aangepast. Liever iets later heel thuis, dan op zijn kop in de sloot, toch?

Mijn zelfgefabriceerde vizier, voorruit meer qua grootte, moest ik vasthouden. De huistuinenkeukenklittenband hield het niet goed op zijn plek. Dus maar een metertje Velcro besteld vandaag.

Ik had gehoopt een mooi verhaal over de eerste ervaringen met de Continental Topcontact te kunnen schrijven, maar de weersinvloeden zijn vandaag te groot om een objectieve indruk weer te geven. In eerste instantie lijkt het wel een prettige band. Hopelijk is het woensdag rustiger weer en kan ik er meer over zeggen.

2 opmerkingen:

  1. Heb je deze band van MartijnM uit W. overgenomen?
    Ik had hem gemaild, omdat ik dacht dat het zo'n speciale winterband was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, is een gewone Topcontact 2. Winterbanden zijn niet nodig in Nederland.

      Verwijderen