Pagina's

donderdag 22 mei 2014

Mooie nieuwe route

Naamloos door fietser1958 op Garmin Connect - Details



Via bovenstaande link een verwijzing naar Garmin Connect, waarin ik mijn routes opsla. Je kan dan analyseren, bijvoorbeeld.



Ik ben altijd op zoek naar varianten van en alternatieven voor de bekende routes. Zo ook mijn route van Warnsveld naar Arnhem. Omdat het een woonwerkroute is, wil ik zo min mogelijk obstakels, als bruggen, bebouwde kommen, stoplichten en dergelijke.

De route die ik momenteel rijd heeft geen stoplichten, slechts een enkel dorp waar ik door moet en 1 brug die niet erg steil is om te beklimmen. Wat er wel in zit is een behoorlijk aantal rotondes en stukken waar ik moet oversteken. Je kan dat zien aan de grafiek die de snelheid weergeeft. Daarin zit een flink aantal dips, bijna 20. Weliswaar van verschillend niveau maar toch. Bij elk punt is het remmen en weer optrekken. Bij slechts een klein aantal kan ik de weg op om de vervelende fietsstukken die rotondes normaal hebben te omzeilen. Onbegrijpelijk hoe fietsonvriendelijk sommige rotondes zijn.



Verder is het wel een mooie, afwisselende route. wel stukken langs de doorgaande weg, maar het voordeel daarvan is weer dat de fietspaden goed zijn. Tussenstukken dwars door de "binnenlanden" over slingerende wegen. Genieten, zeker in dit jaargetijde.

Het is 42 kilometer, waar de kortste route 33 is. dat is echter geen optie, dwars door Dieren, Velp en Arnhem, met alle gevolgen van dien. Een andere die ik veel doe is 37 kilometer. Dan ga ik na Dieren en vlak voor Rheden naar de IJssel, mooie stukken over de dijken en uiterwaarden. Wel aardig wat vertragende stukken erin, zoals brug, stoplicht en bebouwde kom. 



#WimH. De Kojaks gaan lekker met dit weer. De ene die ik onlangs wegens een lek heb verwisseld ligt er weer om. Klein gat in de buitenband gerepareerd met een stukje rubberstrip van #WimS, wat ik in de 147 tussen boven en onderkant heb gedaan. Vast niet superlekvrij, maar dubbel erin moet het gat voorlopig gedicht zijn.

Echte zomerbanden, die Kojaks. Rijden lekker uit, rollen goed door de bocht en de acceleratie is uitstekend, veel beter dan in de winter. Ik heb nog twee paar, dus met ongeveer 8000 km per paar nog zeker 16 maanden te gaan.

In de winter zal ik echter overgaan op marathon plus, de recentste versie. # Edberg had die erom bij de Spezitour en zijn  ervaringen zijn zeer goed. Volgens mij zijn ze nog best comfortabel ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten