tag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post7638395326099305161..comments2023-11-29T15:54:29.132+01:00Comments on Stradavaria: The Conti CombiCasperhttp://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-22868644407539600922014-07-08T18:54:44.173+02:002014-07-08T18:54:44.173+02:00Leuke stelling. Een goede 28/26 inch band hoeft in...Leuke stelling. Een goede 28/26 inch band hoeft in principe geen goede 20 inch band te en v.v.<br />Waar mijn Alleweder met sprongen vooruit ging op Big Apples rondom (2x20 en 1x16 inch) was de 3x26 inch Quest niet vooruit te branden hiermee.<br />Voor de Alleweder gold de enorm toegenomen comfort en wegligging, dus snelheid. Bij de BrandweerQuest gooide het grote gezamenlijk gewicht (bijna een kg per stuk) van de 45 mm BA's roet in het eten. Accelerenen voelde zichtbaar moeizamer dan met 35 mm Kojaks rondom. (Die waren in die tijd alleen nog in 26 inch verkrijgbaar)<br />Nu heb ik op CV 2 lichte 26 inch (360 gram) 50 mm Kojak vouwbanden gescoort voor de voorwielen. <br />Kijken of dat wat wordt op de BrandweerQuest.<br />Je blijft bezig met banden.......al ben ik tevreden met 26 inch Durano plus voor op de brandweerquest en 20 inch Marathon greenguards op de Q491.<br />Overigens om op Continental terug te komen. Ik had ooit 26 inch Conti Sprot Contact gehad. Aanvankelijk gewoontjes. Wel uit breken over de schouder in bochten. Niet fijn. Pas na 100-den kilometers inrijden kregen ze grip en bleek het een goede band te zijn. De eerste indruk is dus ook niet altijd de beste. Ook ik had last van bovenmatige slijtage. Hier bleken de speling op de kogelkopjes de boosdoener te zijn. Daarna leken ze overslijtbaar zo hard was het loopvlak. De wangen werden dus zachter hen handelbaarder te worden na verloop van tijd. Heb er dacht ik iets van 5500 km mee gereden ondanks een slechte start.Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-53030267532230122602014-07-06T08:24:51.856+02:002014-07-06T08:24:51.856+02:00Hallo Casper,
Ik had dat negatieve stukje op Ligf...Hallo Casper,<br /><br />Ik had dat negatieve stukje op Ligfiets.net ook gelezen, en was ook wat verwonderd daarover. Een goede 28" hoeft inderdaad geen goede 20" te betekenen, maar je zou toch denken dat het in principe dezelfde compound is, dus dezelfde bandeigenschappen heeft. Op de racefiets gebruik ik al jaren tot volle tevredenheid de Conti Grand Prix 4000S, slijtvast, rijden heerlijk en geweldige grip in de bochten. Ik ga even volgen hoe deze test bij jouw verloopt, zeer interessant!<br /><br />Groeten, AdrilDe Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-59359351223432316682014-07-05T21:23:21.154+02:002014-07-05T21:23:21.154+02:00De Fujin had ik altijd voorzien van Grand Prix ban...De Fujin had ik altijd voorzien van Grand Prix bandjes. Bevielen altijd erg goed.<br /><br />Op de Quest heb ik alleen nog maar de Conti Sport Contact geprobeerd. Binnen 3200 km totaal opgerookt. Die komen er dus niet weer op. De Grand Prix wil ik nog wel eens proberen. <br />Nu rijd ik alweer een tijdje op de Kojaks voor. Ook nog zo nu en dan wel eens een KOM-metje (als ik niet wordt afgevlagd....) Al met al raak je over banden niet snel uitgepraat.<br /><br />Groet,Dirk Drosthttps://www.blogger.com/profile/15567900895364031419noreply@blogger.com