tag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post4910583110021052116..comments2023-11-29T15:54:29.132+01:00Comments on Stradavaria: Kojak? Durano plus? F-Lite? Big Apple?Casperhttp://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-43729220434189496392013-05-20T02:20:18.189+02:002013-05-20T02:20:18.189+02:00Ik had vroeger ook een BA achterop mijn 20" q...Ik had vroeger ook een BA achterop mijn 20" quest (heb nu 26" quest) maar echt snel vond ik ze niet. Ging wel lang mee. Later HPV 40-406 (niet meer verkrijgbaar), Kojak 35-406 (op 6 bar) en Perfect Moiree 47-406 gereden. F-lite zou nu mijn keuze zijn qua achterband. Op 4 bar loopt deze nog best licht. Nadeel van de 50mm banden is dat ze snel aanlopen in de wielkast. (verschilt wel per fiets). Andere suggestie zou zijn Schwalbe Energizer 47-406.Bastiaan Welmershttps://www.blogger.com/profile/09091320869153291695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-25521271772579648982013-05-19T18:20:30.178+02:002013-05-19T18:20:30.178+02:00Oke. Dat is goed te weten. Achter fiets ik met de ...Oke. Dat is goed te weten. Achter fiets ik met de Durano Plus 25-622. Voor fiets ik met de standaard Durano die al aardig op begint te raken (maar verder eigenlijk goed bevalt). Misschien de Plus dus maar eens gaan proberen.Dirk Drosthttps://www.blogger.com/profile/15567900895364031419noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-41076355709992032832013-05-19T17:19:49.776+02:002013-05-19T17:19:49.776+02:00BA past wel achtet op de Mango, heb ik ook, nog no...BA past wel achtet op de Mango, heb ik ook, nog nooit lek geweest.<br /><br />lorenzL@R3NZhttps://www.blogger.com/profile/11186548012941579461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-10914245072643232012013-05-18T22:55:21.801+02:002013-05-18T22:55:21.801+02:00De site klopt vast wel, maar de 20" Durano...De site klopt vast wel, maar de 20" Durano's Plus heeft Casper op de Spezi-beurs gekregen van de Schwalbe-vertegenwoordiger. Het is dus een gloednieuw model.Marchttps://www.blogger.com/profile/05532687204341383992noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-26134171803269921322013-05-18T22:11:05.382+02:002013-05-18T22:11:05.382+02:00Haha, die Big Apple zou ik graag achter willen heb...Haha, die Big Apple zou ik graag achter willen hebben, maar helaas past hij hoogst waarschijnlijk niet in de wielkast vd Mango. Magic Bullet is een kieskeurig dametje. BA is snel, comfi EN antilek, itt bijv SuperMoto. Helaas heeft Wim hem niet getest. Met een Strada/Quest zou ik kiezen tussen Supreme of BA achter. <br />Op 20 inch is Kojak achter bij de benodigde lage druk niet sneller dan een dikke Greenguard, en geeft minder grip, minder antilek, maar is wel iets comfortabeler. Ik heb hem achter vervangen voor de Greenguard en geen moment spijt. Kojak voor heb ik niet overwogen. Na 4x lek in 2500km was ik helemaal klaar met banden plakken en niet iedereen is overtuigd van de goede antilek bij de Kojaks. Dus voorlopig Greenguards rondom. Maar wie weet ga ik over een tijdje weer iets geks doen. Ultremo's rondom of zo.Magic Bullethttps://www.blogger.com/profile/07449396619621988877noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-85183994957354189972013-05-18T21:39:54.824+02:002013-05-18T21:39:54.824+02:00Volgens de Schwalbe website bestaat er geen 406 va...Volgens de Schwalbe website bestaat er geen 406 van de Durano plus, alleen van de standaard Durano. Klopt de site niet?<br /><br />Groet,<br /><br />DirkDirk Drosthttps://www.blogger.com/profile/15567900895364031419noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-44691226117913398632013-05-18T21:07:19.425+02:002013-05-18T21:07:19.425+02:00Ja Paul, het klopt wel dat je warm blijft, op kort...Ja Paul, het klopt wel dat je warm blijft, op kortere ritten. Mijn ervaring is wel dat je na een uur nat rijden toch wel aardig afkoelt. En die afgeknipte poncho? Die lag helaas thuis, want 's morgens was het goed weer en de voorspelling was niet zo slecht.Casperhttps://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-74177293087645612432013-05-18T11:39:09.835+02:002013-05-18T11:39:09.835+02:00Over je eerste alinea's: ik ben die dag toch m...Over je eerste alinea's: ik ben die dag toch maar zonder deksel vertrokken met alleen mijn afgeknipte poncho. Maar op een bepaald moment was dat niet meer afdoende. Alles wat ik aan had kon ik uitwringen. Maar omdat je toch lekker warm blijft in je kuipje was dat helemaal geen probleem. <br /><br />groet<br />Paul<br />Paul van Roekelhttps://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-56090788670038164872013-05-18T00:41:46.218+02:002013-05-18T00:41:46.218+02:00Andere banden veroorzaken ook zulke verschillende ...Andere banden veroorzaken ook zulke verschillende rijeigenschappen, en er zijn verschillende groepen velomobielgebruikers.<br /><br />Er zijn lange afstandsrijders, woon-werk rijders, mooi weer rijders, all weather rijders, wedstrijdrijders en sportrijders, buitenlandrijders en wat niet nog meer....<br /><br />Het is best logisch dat er niet 1 band is die voor alles geschikt is, en dan nog iedereen bevalt. <br /><br />Bijvoorbeeld : ik heb de pest aan harde stugge banden. Ik rijd ook in een grote Franse auto...Mijn Quest moet ook rijden als een vliegend tapijt...en dan vallen er heel wat bandjes af... <br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-75971735947624453652013-05-17T23:37:55.745+02:002013-05-17T23:37:55.745+02:00Aha, ik ben niet meer de enige banden-fetish ;) Aha, ik ben niet meer de enige banden-fetish ;) Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.com