tag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post3971689672606846886..comments2023-11-29T15:54:29.132+01:00Comments on Stradavaria: Bijna een dodenritCasperhttp://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-42533434823499063842017-12-01T18:32:22.994+01:002017-12-01T18:32:22.994+01:00Heb best wel zin in ritje omgeving Zutphen maar i...Heb best wel zin in ritje omgeving Zutphen maar is te ver weg om op de fiets te komen en weer terug........beetje Willy-achtig om de fiets op de kar te zetten en met de auto naar Zutphen te komen.......heb er een Oom gehad maar die is helaas overleden.......Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-27253163709333450842017-12-01T13:32:28.315+01:002017-12-01T13:32:28.315+01:00De Eindejaarstocht in Zutphen is dichterbij dan de...De Eindejaarstocht in Zutphen is dichterbij dan de Oliebollentocht in Rotterdam ;-) Dus dat moet toch prima kunnen ;-). Roef Veermanhttps://www.blogger.com/profile/11997942039036962762noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-76968916599874239032017-12-01T13:10:42.676+01:002017-12-01T13:10:42.676+01:00" ... dat is pech
Ja Zutphen is een mooie sta..." ... dat is pech<br />Ja Zutphen is een mooie stad, maar net iets te ver weg.<br /><br />(Trikje hier, velo daar)<br />Ja, je ziet er veel dit jaar."<br /><br />;-)BeauBleuhttps://www.blogger.com/profile/16864929854856166728noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-35683631247722418982017-12-01T13:10:34.809+01:002017-12-01T13:10:34.809+01:00Inderdaad Willem, zeer herkenbaar! Had in de Strad...Inderdaad Willem, zeer herkenbaar! Had in de Strada ook altijd 2 accu's, nu ook in de QV. En sinds kort nog een 3de, die kan zowel voor de knippermast als voor de QV verlichting gebruikt worden, zelf een passend verloopstekkertje voor gemaakt. <br />Ben ook 1x verrast door een accu die ineens de geest gaf, was volledig leeg! Die LED indicatie voor de vulling heb ik wel, werkt ook prima, maar je moet af en toe natuurlijk wel op de knop drukken, anders weet je nog niets................<br />De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-1803847418987258432017-12-01T12:08:15.083+01:002017-12-01T12:08:15.083+01:00Zo herkenbaar, had altijd al twee accu's paral...Zo herkenbaar, had altijd al twee accu's parallel in mijn Questen, nu in de DF twee apart, je ziet ook niet aan je licht dat ze minder worden, ineens is het op.......zwak punt blijven de draadjes die er standaard aan gesoldeerd zijn, deze meteen vervangen door dikkere kern (1.25q) doe ongeveer 7.5 uur met één lading dus......heb er geen spanningsbewaking op in de vorm van ledjes werkt dit? kost mi. ook weer stroom.Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-60638540942200715652017-12-01T08:19:21.376+01:002017-12-01T08:19:21.376+01:00Ook ik heb extra lampjes bij de spiegel. Op de DF ...Ook ik heb extra lampjes bij de spiegel. Op de DF komen er wel andere lampjes op, maar ik wil niet meer zonder mijn breedte-lampen. Automobilisten gaan gewoon veel beter aan de kant. Om ook altijd over een (extra) achterlicht te beschikken, heb ik op de smurfenmuts een heerlijk fel achterlicht van Lezyne. Komt ook weer op de DF.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-41504202037183351282017-11-30T22:16:07.385+01:002017-11-30T22:16:07.385+01:00Hoi Casper,
Ik heb altijd 2 reserve accu's b...Hoi Casper, <br /><br />Ik heb altijd 2 reserve accu's bij me. Zelfs als het maar een kort stukje is. Wie weet dat er een accu gewoon faalt. Dan heb je altijd die 2e reserve accu nog. Ook neem ik normaal op ritten waarbij ik tussentijds kan opladen of ergens blijf overnachten meestal mijn lader mee. Zodat ik de volgende rit als er een accu leeg is weer met alle accu's vol kan vertrekken. Maar ook ik maak wel eens een inschattingsfoutje. En dan moet ik dus in the middle of nowhere zonder lantaarn mijn accu wisselen. Daarom heb ik tegenwoordig ook nog een hoofdlampje bij me, dan kan ik ook nog wat zien in de fiets, mocht er geen lantaarnpaal aanwezig zijn. Deze kan tevens dienst doen als reserve voor of achterlicht aangezien hij rood en witlicht kan geven. 2 extra lampjes die ik bij echte duisternis op mijn spiegelsteuntjes zet zijn ook een welkome verbetering aan mijn nachtuitrusting. Bij echte duisternis kan men dan beter zijn hoe breed mijn fiets is. Deze verlichten namelijk vooral de voorkant van mijn fiets. Ik zie er verder niet veel meer mee. Maar wel voldoende bij lantaarnpaallicht. Zijn ook goede thuiskomertjes dus. Die doen het als je ze oplaad voor je gaat rijden zo'n 4 tot 8 uur. Ligt er vooral aan hoe koud het is dus. Ik hoop dat je volgende ritten weer wat veiliger zijn!<br /><br />Groeten,<br /><br />RoefRoef Veermanhttps://www.blogger.com/profile/11997942039036962762noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-31958273145663594972017-11-30T21:56:50.166+01:002017-11-30T21:56:50.166+01:00De koude scheelt inderdaad veel voor de gebruiksdu...De koude scheelt inderdaad veel voor de gebruiksduur van de batterijen, ik merk dat ook goed nu, vaker wisselen en laden dan in de zomer. Hier is het nu -4 tot -7 's nachts, dus de batterijen gaan uit de fiets.....<br />Wel heb ik altijd een set reserve batterijen bij me, als er iets is wat ik niet wil meemaken is dat jouw relaas.......<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.com