tag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post2543579920685629968..comments2023-11-29T15:54:29.132+01:00Comments on Stradavaria: Traagheid heeft zo zijn redenenCasperhttp://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-57385915071456014372015-11-29T21:39:16.809+01:002015-11-29T21:39:16.809+01:00Des ochtends om 0600 in het donker bij 2 graden in...Des ochtends om 0600 in het donker bij 2 graden in de regen .... Als ik dan mijn fiets uit moet, nou, dan denk ik echt niet aan die tig maal 5 minuten die ik gedurende voorgaande ritten heb gewonnen met de F-lites. Dus voor mij Marathon Plus in de winter, ik sta wel 5 minuten eerder op!VeloTeĵohttps://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-56217789365146077032015-11-29T14:19:14.056+01:002015-11-29T14:19:14.056+01:00@Marc, ik denk dat Wim hetzelfde doet zoals velen,...@Marc, ik denk dat Wim hetzelfde doet zoals velen, het onderweg vervangen van de lekke band door een complete buitenband/binnenband die al licht opgepompt in de fiets ligt. In geval van een F-Lite ideaal, die gaat er zonder gereedschap op en af. Even op druk pompen en rijden, zoals Wim al zegt, 5 minuten en je bent weer op weg. En die lekke binnenband die plak ik thuis wel, na een douche en als ik goed de tijd heb.......<br />In principe heb je natuurlijk gelijk, die tijd moet meegerekend worden, maar lang onderweg stil staan in de winter kent weinig liefhebbers..........De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-54137958454219076142015-11-28T22:19:34.786+01:002015-11-28T22:19:34.786+01:00Wim, je vergeet de tijd mee te rekenen die het kos...Wim, je vergeet de tijd mee te rekenen die het kost om de lekke band te plakken. Of vervang je soms elke lekke binnenband door een nieuwe?Marchttps://www.blogger.com/profile/05532687204341383992noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-73524842781384400392015-11-28T20:37:16.328+01:002015-11-28T20:37:16.328+01:00@Wilco, mijn eerste lekke band was een achterband ...@Wilco, mijn eerste lekke band was een achterband op mijn vorige Quest: een marathon plus, splinternieuw. Niet bestand tegen een schroefje van 1,5 cm. <br />@Wim, de F lite is mijn favoriet, maar helaas te breed. Ik zal mijn Q moeten laten aanpassen zoals jij hebt laten doen, of een smallere band. Binnenkort komt de Shredda eronder. Kijken wat dat doet.Casperhttps://www.blogger.com/profile/16610024600374326195noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-83245792059860342392015-11-28T14:53:14.349+01:002015-11-28T14:53:14.349+01:00Hoi Wim, ik weet wel dat je gelijk hebt, het was m...Hoi Wim, ik weet wel dat je gelijk hebt, het was maar een beetje gekkigheid..Wilco Pomperthttps://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-45149165861386574812015-11-28T12:25:43.762+01:002015-11-28T12:25:43.762+01:00Een lekke band is vervelend. Toch levert rijden me...Een lekke band is vervelend. Toch levert rijden met F-lites altijd tijdwinst op, zelfs als je een enkele keer een lekke band hebt. Reken even mee. Een stel F-lites om de voorwielen levert in de winter een snelheidswinst van rond 3 km/u op in vergelijking met gewone Marathons.<br />Stel je rijdt totaal 30 km op een dag met de Marathons en met een snelheid van 30 km/u. Met de F-lite ga je dan 33 km/u. Je wint dus 10% of 6 minuten per rit van 30 km. Een lekke F-lite verwissel je in 5 minuten.<br />Je kan dus elke dag een lekke F-lite hebben en per saldo gemiddeld toch sneller aankomen.<br />Iedere dag dat je geen lekke F-lite hebt levert je dus 6 minuten winst op. Gemiddeld gaat een nieuwe F-lite bij mij 1 tot 2 keer per winter lek. Dat kost je dus 10 minuten per winter maximaal. Stel je rijdt 4 wintermaanden 80 ritten, dan heb je dus totaal 470 minuten ofwel 7 uur en 50 minuten tijdwinst geboekt.Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4627905614843387044.post-851099549164903402015-11-27T23:40:46.262+01:002015-11-27T23:40:46.262+01:00Je rijdt eigenlijk nooit lek en vervolgens rij je ...Je rijdt eigenlijk nooit lek en vervolgens rij je een keer lek kort nadat je je banden hebt gecontroleerd. Wetenschappelijk onderbouwde conclusie op basis van een onderzoekspopulatie van 1: Stop met het controleren van je banden en je rijdt nooit meer lek! <br />Preventief controleren kan bij kwetsbare banden zoals de F-lite helpen. Bij een Marathon Plus heeft het geen enkele zin. Ze zijn onplatbaar .... Je rijdt iets langzamer, maar het levert extra tijd op want geen lekke banden in een natte duistere omgeving en geen preventieve controle in winderige kou.Wilco Pomperthttps://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.com