Pagina's

zondag 3 december 2017

een enigszins gemankeerd ritje met LOL

Nou ja, dat kwam in eerste instantie door mijzelf. Vlak voor vertrek vanaf onze vaste verzamelplaats Volkshuis Zutphen bleek dat mijn batterij in mijn linker hoorapparaat ten einde liep. Met slechts een apparaat een paar uur doorbrengen is niet fijn en na toestemming van de groep reden we langs mijn huis. Dat betekende wel dat we de route andersom gingen rijden. De bedoeling was via Cortenoever boven langs Dieren en pauzeren bij de Carolinahoeve. Daarbij zouden we wel  wat klim kilometers te doen hebben, maar minder last van de koude, vochtige tegenwind. Het mocht niet zo zijn.

Kort nadat we bij mijn huis wegreden en onder een tunneltje door waren, bleek de groep niet meer compleet. Whatsapp bracht uitkomst: Arjen stond met een lekke band. Nog wel een Greenguard!

Na dat euvel verholpen te hebben, vervolgden we onze weg. In tegenstelling tot onze normale kruissnelheid zaten we vandaag rond de 20 km/u, debet aan de weersomstandigheden. Onbeschutte dijken en fietspaden deden de rest.

Maar, niet getreurd, de pauze was in het onovertroffen Doesburg bij De Waag, alwaar Tonnie wilde vieren dat hij al enige tijd bij ons mee rijdt. Bedankt, Tonnie!

Na de pauze de brug over naar Dieren en linksaf het boerenland in. Ik had een mooi stukje uitgezocht, maar ik liet iemand anders voorrijden en die reed rechtdoor........en eigenlijk had niemand bezwaar, want de route werd er iets korter door. Toen ik voorstelde om maar niet meer de bossen en heuvels in te gaan, maar rechtsaf, was er geen wanklank te horen, wel een aantal zuchten van verlichting.

De laatste kilometers gingen met wind in de rug en bij dit weer rijdt dat toch wel een stuk lekkerder.

Op deze blog kan je lezen wie er allemaal heeft meegereden en met welke fiets.
De geplande rit van vandaag bewaar ik nog, want volgens mij zou ie erg mooi geweest zijn. Misschien wordt het wel onze eerste lentetocht.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten