Pagina's

woensdag 4 oktober 2017

Wutradler

Jawel, vast een enorme verbastering en menig Duister zal wel denken, wat bedoelt die man.....

Nou, het volgende. Ik erger me iets te vaak aan allerlei slag volk dat niet op het fietspad thuishoort of er op een verkeerde manier gebruik van maakt. Nu ben ik zelf ook geen engeltje, ik fiets ook wel eens 100 meter spook.

Maar alles bij elkaar loopt het onderhand de spuigaten uit. Soms denk ik dat een Gopro wel handig zou zijn om materiaal te verzamelen waar mee een wegbeheerder geconfronteerd kan worden.

Ik woon in landelijk gebied, dus het gaat niet om grootsteedse problemen als overvolle fietspaden. Nee het is het volgende en de opsomming is vast onvolledig en de volgorde is willekeurig.

Postbode in de auto, die via het fietspad van brievenbus naar brievenbus rijdt en dan ook nog vaak tegen het verkeer in.

Bermmaaiers, die met veel te grote apparaten het fietspad geheel in beslag nemen.

Giertankers die hun gier overslaan in een andere tank, staand op, jazeker, het fietspad.

Auto's met pech, makkelijk wachten op de wegenwacht op het fietspad.

Bussen die je klem rijden.

Grijze duiven die naast elkaar rijdend spookrijden op het fietspad. Die laatste categorie lijkt wel een vorm van protest, vanuit hun jeugd als babyboomer: we zijn tegen alle regels.


3 opmerkingen:

  1. Snap je, heb soms dezelfde kleine irritatie en de wegbeheerder hiermee confronteren had in mijn geval een negatief effect.
    In plaats van de te hoge bermbeplanting kappen cq. weghalen zijn de haaientanden van de kruisende weg eraf gefreesd en hebben alle auto's en motorfietsen met haast ineens voorrang op het fietspad.
    Gevolg is dat je soms minutenlang in de wacht staat voordat je het fietspad veilig kunt oversteken.
    Ga lekker met je blik met pech op de weg staan ipv. het fietspad etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral het gebruiken van het fietspad als parkeerplaats vind ik ook zeer irritant.

    Het is trouwens ook nog eens zeer gevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo hebben we allemaal wel wat voorbeelden, en andersom is het ook zo dat al die blikbewoners iets irritants vinden aan alle fietsers, en aan velomobielen aan het bijzonder........;-))

    BeantwoordenVerwijderen