Pagina's

zondag 22 oktober 2017

De snoepwinkel

Af en toe moet je er naar toe, naar de snoepwinkel in Dronten. Soms voor een kleinigheidje, dat geef ik grif toe. Rondkijken en met de geleerde heren in gesprek tijdens het wachten is al een genot op zich.

De reden dat ik afgelopen zaterdag noordwaarts ging, was gelegen in de elektriciteit. Mijn richtingaanwijzer deed het niet goed en ik vermoedde wat bewaarheid werd in Dronten: de clignoteur heeft het begeven. Een kleinigheidje om te vervangen, maar je moet het maar net weten. Het kastje waar dat ding in zit is gelukkig, in mijn Strada, met klittenband bevestigd. Vroeger deed met het wel met kit, vertelde Allert tijdens het verwisselen. Dat betrof overigens slechts het verzetten van drie contacten en klaar was kees.

Aangezien ik wat vreemd gerommel hoor tijdens het rijden, ging Allert een stukje op pad om het zelf te horen. Hij hoorde echter niets vreemds. Wel constateerde hij dat het voorwiel aanliep tegen de wielkast. dat is inderdaad het geval en merkbaar met zand aan de band. Even het wiel eruit, de kogelkop drie slagen gedraaid en ook dit was opgelost. Bij de Quest zou dit wel wat meer tijd gekost hebben.........

Verder nog een stukje van een meter klittenband meegenomen, om mijn dekje goed te kunnen bevestigen. Het weer van tegenwoordig rechtvaardigt soms het rijden daarmee, ook als verstokte cabriorijder. Vooral regen uiteraard, maar ook met veel wind rijdt het stabieler met het dekje. Minder valwind naar binnen, zullen we maar denken.

Deze keer was ik met Peter H, een recente aanwinst van LOL, uit Doetinchem. Hij had ook een kleinigheidje te doen voor zijn Mango +. En zo leer je elkaar ook eens wat beter kennen. Peter was blij dat de reparatie niet direct kon, waardoor hij kon opladen voor de terugweg. Bij navraag bleek namelijk dat het wat langer geleden was dat hij een lange rit had gereden. Geen nood, wachten in Dronten is meestal geen vervelende bezigheid. En we hebben wat rustiger terug gereden.

Mooi om te zien  was hoe Allert weer iets nieuws had gefabriekt. In een van de klaarstaande Quatro's wordt een Rohloff naaf ingebouwd. Dat moet natuurlijk mooi gebeuren. Allert heeft een prachtig stukje werk afgeleverd om het ding goed in te bouwen. Jammer dat ik geen foto heb genomen.

Kortom, een goed besteedde zaterdag.

1 opmerking:

  1. Hallo, dit is een zeer belangrijke boodschap die ik moet doorgeven aan iemand die door huwelijkse problemen heengaat, dat alle hoop niet verloren gaat, wat het probleem ook is, hier is wat je moet weten om je huwelijksprobleem te redden, ik werd ooit geconfronteerd met uitdagingen in mijn relatie tot ik een artikel tegenkwam dat sprak over de man die ik wil introduceren om je dit artikel nu te lezen. Dr. Ekpen van Ekpen Temple is de man die ik je wil aanbevelen met een huwelijksprobleem, dat hij je kan helpen met zijn krachtige spreuk om het probleem op te lossen dat je in je echtelijke leven tegenkomt. Neem vandaag nog contact met hem op via: ekpentemple@gmail.com of whatsapp hem op +2347050270218 u zult er blij om zijn.

    BeantwoordenVerwijderen