Pagina's

dinsdag 15 augustus 2017

verkeerde keuze

Ja, dat gebeurt wel eens, een verkeerde keuze maken. Deze keer wel met een prijskaartje, helaas.

Het gaat over mijn onlangs aangeschafte Oregon 600. Een ouder model van Garmin, daarom met flinke korting. Het zit zo, mijn oude Edge 705 heeft soms wat kuren. Vorige zomer een voor 9,95 aangeschafte nieuwe batterij erin gedaan, in de hoop weer jaren verder te kunnen. De kuren zijn, onder meer, plotselinge uitval onderweg. Niet vaak, maar toch.
Dus gaan struinen op internet, negevraagd bij de LOL mannen en de keuze gemaakt voor de Oregon. Prachtig en prima toestel. Veel keuzes en mogelijkheden.

Maar........voor mij teveel. Ik gebruik de Garmin alleen als veredelde fietscomputer en juist dat vind ik bij de Oregon niet handig. Het kan wel, maar het is niet naar mijn smaak.

Dus ik terug naar de Bever winkel, want ik mocht binnen 30 dagen ruilen. Even niet naar de kleine lettertjes gekeken. Het apparaat mocht niet gebruikt zijn. Na aandringen bleek het eigenlijk alleen om registratie bij Garmin te gaan. Dat had ik inderdaad al gedaan. Nu zijn ze aan het uitzoeken of dat nog hersteld kan worden. Ik ben er namelijk heel zorgvuldig mee omgegaan en er is niets van gebruikssporen te zien en bovendien heb ik het hele doosje inclusief alles bewaard.
Nou ja, even afwachten wat eruit komt.

En anders heb ik een hele mooie Oregon in de aanbieding.......

Voorlopig maar weer met de Edge 705.

Navigeren doe ik overigens via Osmand op de smartphone. Kost wat batterijen, maar een accupak is niet heel groot en zwaar.

5 opmerkingen:

  1. Ja een van de absurde voorwaarden van veel winkels/producten is ongeopende verpakking. Daar kan zelfs de consumentenbond niets aan veranderen. En mocht je een rechtbijstandverzekering hebben en met de winkel in conflict willen : die rechstbijstandsverzekeringen hebben ook kleine regeltjes : doen vaak niets voor geschillen onder de 250 euro....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan je Strava niet gebruiken voor waar je de Garmin gebruikt? Dat scheelt een apparaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, daarvoor vind ik Strava niet handig, want het dashboard van Strava is erg beperkt. Bovendien kan je niet navigeren via Osmand en ook nog opnemen met Strava.

      Verwijderen
    2. Wat bedoel je dat je Osmand en Strava niet tegelijkertijd kunt gebruiken? Dat doe ik altijd. Of lees ik het verkeerd?

      Verwijderen
    3. Ga ik proberen. Altijd gedacht dat dit niet kon

      Verwijderen